Inicijativa sa prijedlogom mjera za poboljšanje stanja u realnom sektoru
17. Februara 2021.
Udruženje poduzetnika Velika Kladuša jučer je uputilo inicijativu sa prijedlogom mjera prema općinskom načelniku, predsjedavajućem Općinskog vijeća, te predsjedavajućim klubova stranaka koje djeluju u Vijeću.
U cilju poboljšanja poslovnog ambijenta na području općine Velika Kladuša, odnosno uslova privređivanja i življenja, stvaranja konkuretnog mjesta za domaće i strane investitore Udruženje je prodložilo 22 mjere, kako slijedi:
- Revidirati, usvojiti i
primjenjivati u praksi Strategiju razvoja Općine.,
- Izraditi i usvojiti Prostorni
plan Općine Velika Kladuša, te druga prateća prostorno-planska dokumenta
(Urbanistički plan, Regulacioni plan, Urbanistički projekat…), i svih se
dosljedno pridržavati u praksi.,
- Donijeti potrebne odluke
i urediti poduzetnički info-pult (šalter) i isti staviti u funkciju bržeg i
kvalitetnijeg rješavanja problema obrtnika, poljoprivrednika i privrednika.,
- Donijeti potrebne odluke
i osposobiti Općinski organ uprave, ali i sva preduzeća u nadležnosti Općine za
elektronsko poslovanje, prvenstveno međusobnu elektronsku razmjenu svih
potrebnih dokumenata.,
- Donijeti potrebne odluke
i zabraniti traženje onih dokumenata koje su nadležna državna i javna tijela
izdala i sigurno ih imaju ili moraju imati u svojoj dokumentaciji ili arhivi.,
- Osposobiti organ uprave
na striktno postupanje u okviru zakonom definisanih rokova. Pod hitno prestati
sa praksom sa kojom se od stranaka traži: „Dostaviti potrebnu dokumentaciju u
roku 7 dana. Ukoliko se tražena dokumentacija ne dostavi u datom roku, postupak
će biti obustavljen.“ Kada stranka dostavi svu traženu dokumentaciju onda nema
odgovora/rješenja u roku od 15 ili 30 dana kako je definisano istim tim
zakonom, nego se taj odgovor čeka mjesecima, pa i godinama.,
- Izraditi potrebne
obrasce, procedure i rokove i iste voditi javno i ažurirati trajno.,
- Stvarati uvjete i
intenzivno raditi na povećanju broja zaposlenih u realnom sektoru i smanjenju
broja zaposlenih u javnom i državnom.,
- Donijeti potrebne odluke
i osposobiti tim za lokalni ekonomski razvoj kao jedan savjetodavni organ kako
vlasti, tako i samih privrednika, sa težištem na pripremi ambijenta i osoblja
za što kvalitetnije i obimnije povlačenje sredstava iz EU u skladu sa procesom
približavanja BiH ka EU.,
- Uspostaviti Privredni
savjet u okviru kojeg bi se identificirala i pokretala bitna pitanja vezana za
privredni razvoj (kadrovska politika, parafiskalni nameti, prostorna i razvojna
politika, zajedničke inicijative i sl.).,
- Pronaći formu i
osposobiti službe da kvalitetno prate i potpomažu razvoj svih privrednih
subjekata, prate trendove kretanja i razvoja, te poduzimaju potrebne mjere u
vezi sa istim.,
- U saradnji sa Službom za
zapošljavanje i drugim nadležnim tijelima ažurirati broj nezaposlenih i
uskladiti zvaničnu evidenciju sa stvarnim stanjem. Primjera radi po evidenciji
Biroa rada na području Općine trenutno ima cca. 5.600 nezaposlenih, a u praksi
je teško naći kvalitetnog NK radnika, a o stručnijem osoblju da i ne govorimo.,
- Identificirati sve
parafiskalne namete donesene na lokalnom nivou, predložiti mjere za ukidanje
ili umanjenje istih kako bi se rasteretili privredni subjekti, ali i povećala
efikasnost rada administracije.,
- Donijeti potrebne odluke
i promijeniti način obračuna odvoza smeća, na način da se dosadašnja praksa
obračuna po površini prostora/objekta zamijeni sa obračunom po količini
odvezenog smeća.,
- Inicirati i insistirati
kod nadležnih državnih tijela na otvaranju malograničnih prelaza Plazikur i Bosanska
Bojna.,
- Definisati potrebne
odluke i po hitnoj proceduri osnovati i urediti poduzetniču zonu.,
- Izvršiti komparativnu
analizu mjera u najrazvijenijim općinama u BiH, identificirati mjere koje su
one donijele, te donijeti slične koje će našu Općinu činiti konkurentnom kako
za domaće, tako i za strane investitore.,
- Donijeti potrebne odluke
i zajedno sa drugim zainteresiranim stranama (škole i poduzetnici) osposobiti
potrebne centre izvrsnosti (savremene kabinete za praksu đaka).,
- Donijeti potrebne odluke
i formirati Startup inkubator za rad i razvoj novih biznisa.,
- Identificirati mjere i
povesti kampanju za smanjenje rada na crno. Ne da bi se bilo kome „sjekla
glava“ nego da se svakom da šansa da ozakoni svoj rad na crno ili bude primoran
da prekine sa istim.,
- Identificirati mjere i
zajedno raditi na smanjenju animoziteta (neprijateljske nastrojenosti) između
javnog i realnog sektora, pri čemu je nužno oba ta sektora tretirati i u praksi
se odnositi prema njima na potpuno identičan način.,
- Analizirati uticaj
pandemije na privredne subjekte i donijeti set mjera za pomoć najugroženijim
(po uzoru na druge općine i gradove u FBiH) po unaprijed definisanim i
transparentnim kriterijima.
Istaknuto je da ove mjere nemaju veze niti sa jednom strankom, već isključivo sa općim ambijentom za poslovanje na području Općine. Prema tome svi oni koji ih podrže, ali i dopune, prošire, ili na bilo koji način pomognu u stvaranju boljeg ambijenta za rad i privređivanje čine dobro za sve one koji žive i rade na prostoru Velike Kladuše.
Udruženje je spremno, po potrebi, iste obrazložiti i na sjednici Vijeća, koja može biti i tematska.